Czyli jeszcze coś a propos social mediów. A zatem.
Wczoraj, kiedy opublikowałam tekst o tym, dlaczego social mediom mówię nie, i poinformowałam was, czytelników bloga, że wyłączam komentarze, pobiegłam sprawdzić moją blogową skrzynkę mejlową, no bo może coś napisaliście, a dawno nie sprawdzałam.
Prawdę mówiąc, więcej mam na tej skrzynce spamu niż wiadomości od czytelników (chlip, chlip), ale sprawdzam ją mniej więcej co tydzień. I wyrzucam spam. I zazwyczaj nawet mu się nie przyglądam. Ale dzisiaj mój wzrok przykuł tytuł „Pozytywne komentarze”.
I oto, co ujrzałam, gdy weszłam w wiadomość:



Tak. Moi drodzy. Czy jesteś wśród 88% osób, które ufają opiniom Google? Albo na portalu ZnanyLekarz?
Bo ja tak. Byłam jedną z nich. Nawet sama popełniłam parę komentarzy i opinii na Google. Taką byłam dobrą obywatelką. A teraz co?
A teraz powiem wam, że o fałszywych użytkownikach portali społecznościowych i innych, działających w oparciu o mechanizm BUMMER – czyli też Google – czytałam we wspomnianej w poprzednim tekście książce Jarona Laniera pt.: „Dziesięć powodów, dla których powinieneś natychmiast usunąć swoje konta z mediów społecznościowych”. Fałszywi użytkownicy (którzy produkują lajki, komentarze itd.) to jeden z elementów mechanizmu BUMMER. Gdy czytałam rozdział im poświęcony, to – chociaż przecież nieraz słyszałam o czymś, co się pięknie nazywa „farmami trolli” – niezbyt mi się chciało wierzyć w to, co czytałam. Wydawało mi się to… takie nieprawdopodobne!
Ale cóż. Okazuje się, że jestem naiwna. Że nie wiem, na jakim świecie żyję.
I teraz. Jeśli myślicie, że piszę tutaj nie na temat – bo to przecież blog o edukacji domowej i rodzinie – to się mylicie. Bo tutaj nie chodzi o social media. Tutaj nie chodzi o nas, dorosłych.
Tutaj chodzi o nasze dzieci. I o to, co robią w swoich ślicznych, praktycznych* smartfonikach, które tak ochoczo im dajemy.
* Praktycznych, no bo przecież jest FamilyLink i funkcja lokalizacji dziecięcia, gdyby za długo nie wracało z podwórka – co swoją drogą uczciwie, naprawdę polecam, chociaż to jest inwigilacja i big data, o których pisałam ostatnio.
Komentarze nadal (od wpisu na temat social mediów, z 30 maja 2022 roku), są wyłączone. Jeśli chcesz, możesz do mnie napisać na adres kontakt@korneliaorwat.pl
Jeden komentarz
Możliwość komentowania jest wyłączona.